АБЕТКА
ВСТУП
Шановні
батьки, мами, бабусі, дідусі, ми любимо вас і радіємо з вами, коли ваші діточки
всесторонньо розвиваються, успішно навчаються, легко і швидко засвоюють
програмовий матеріал. І ті діточки, які далеко, за межами рідної Вітчизни, в еміграції, зможуть вивчати рідну українську мову, розвиватися всесторонньо. Для цього розроблена програма "Пізнаймо Творця», яка навчить читати, за допомогою малюнків навчить
спостерігати, робити узагальнення, висновки, розвивати мислення, допомагає
стати творчою особистістю з високо духовними цінностями, доброзичливим ставленням до
оточення,
допоможе збудувати міцний фундамент для подальшого розвитку.
Щоб досягнути успіхів у навчанні, розроблено багато різних цікавих вправ, завдань, текстів, віршів, загадок, скоромовок і малюнків, які несуть розвивальний характер і є матеріалом для бесід і розвитку мовлення. Посібник відповідає вимогам Нової Української Школи, може бути використаний для навчання вдома в сімейному колі. Переваги цієї Абетки в тому, що вона не лише навчає, а й розвиває творчу особистість, яка зможе співчувати, любити, шанувати, допомагати, розуміти і творити добро, ухилятись від зла, бути вдячною і милосердною, вірною, чесною, справедливою дитиною, і пізнати Творця, Який є все і у всьому, бо все Ним створено, Ним живе, росте, розвивається, навчається і дихає.
Щиро дякуємо і бажаємо чудового навчання!
3
Методичне обґрунтування
Посібник
«ПІЗНАЙМО ТВОРЦЯ» створено для тих, хто хоче розвивати свою дитину
індивідуально, щоб розширювати горизонти її мислення всестороннього пізнання
світу і його Творця. Щоб вона виросла здоровою, всесторонньо розвиненою,
мислячою, творчою і високоморальною, потрібно створити фундамент подальшого
розвитку. Крім наукової основи, батьки, чи той, хто буде навчати, повинні
закладати в серці її закони любові – закони Творця, за якими живе і працює весь
Всесвіт. Вони стануть її внутрішньою конституцією, насолодою – жити правдою і любов’ю в мирі і радості.
«Початок премудрости — страх
перед Господом, — добрий розум у тих, хто виконує це, Його
слава навіки стоїть!» (Пс. 111:10). У Христі «всі скарби премудрости й пізнання заховані» (Кол. 2:3).
Щоб діти не
ділились на релігії і конфесії, а вчилися жити за Божою заповіддю: «Люби Бога і
ближнього свого, як самого себе», не включено теми звичаїв, обрядів і
релігійних атрибутів. Довіра чистому Слову Божому, Господу Богу – запорука
успіху. Чисте Слово Боже – основа цього
посібника для навчання і виховання дітей вдома, в дитячих садочках, в Суботніх
і Недільних школах, його творча сила, яка буде працювати – навчати і формувати
нову людину, наповнюючи її знаннями і мудрістю. Весь матеріал: вірші, тексти,
загадки, ребуси, скоромовки, слова із Біблії, направлений на повноцінне
навчання, згідно вимог Нової школи,
всесторонній розвиток дитини та на пізнання Творця, як запоруки
цього розвитку.
В зв’язку з
тим, що не всі, дітки, легко і швидко засвоюють урок у школі, їм буде дуже
корисно працювати вдома додатково, з Буквариком-посібником «Пізнаймо Творця».
Для тих, хто не мають педагогічної освіти, даються методичні поради, як вести
урок, крок за кроком, щоб він мав якомога більший навчаючий і розвиваючий
ефект, і проходив у формі активного пошуку та дослідження. Якщо той, хто
навчає, не знає відповіді на поставлене запитання, то в дужках є підказка, якою
має бути відповідь учня. Старайтеся постійно створювати інтригу, щоб учень був
зацікавлений шукати відповідь на малюнку чи в порівнянні малюнків і текстів,
схем, чи з допомогою своєї кмітливості. Якщо виникають якісь труднощі, з
любов’ю, з допомогою запитань, терпеливо підводьте дитину до розуміння. До кожного завдання дається пояснення, як його
виконувати. Велика увага приділяється тому, щоб дитина навчилася бачити деталі
на малюнках, схемах, групувати їх, аналізувати і порівнювати явища, поведінку
людей чи тварин і відносини між ними, робити висновки, фантазувати,
висловлювати свою думку, розвивати
мислення, мовлення і творчість. Вчіть дитину висловлюватися логічно і
повними реченнями. Бажано використати всі завдання, бо кожне завдання сприяє
більшому розвитку дитини, розширює кругозір, робить її більш кмітливою і
розумнішою. До того часу, поки дитина вивчить літери і зможе читати сама,
вчитель читає тексти і вірші, опрацьовує кожний куплет: про що розповідає цей
куплетик; про що він навчає нас; яка твоя думка. Весь вміст посібника має
навчальне, пізнавальне і виховне значення. Все, що написано дрібним шрифтом,
вчителю являється обов'язковим до виконання. Все, що написано великим шрифтом
читає дитина.
6
Деякі
завдання, з метою зближення дитини з батьками, бажано виконувати у формі гри у
сімейному колі. Наприклад, у коробочку покласти цукерку. «У мене є сюрприз. Хто
відгадає загадку, одержить його. «Отаке собі маленьке, але важненьке: одним
реченням являється, одним словом називається, одним складом зображується, одним
звуком озвучується? Що це?» На сімейне спілкування, можна виносити загадки,
віршики, скоромовки, оповідання чи казки, найперше, ті, що склала сама дитина,
її роздуми, мрії.
Батьки, приймайте активну участь, покажіть дитині її
значимість і того, що вона робить. Як ви цікавитеся її справами, так вона буде
цікавитись вами в старості – це закон сіяння і жнив. Дитині потрібен щирий
контакт. Її душа – відчуває. Дуже
важливо разом повторювати слова із Біблії, вчити віршики, здійснювати в Ім’я
Ісуса Христа молитву подяки і хвали Господу; молитви подяки і прохання за себе,
за маму, за тата, за членів родини, за друзів і ворогів, за своїх учителів, за
Батьківщину, за наших воїнів, за сонечко, за ясне небо, за чисте повітря, за
всі дари Господні – за все, що Бог дає і що віднімає, бо все Господнє. Вчити її
каятись – щодня розповідати Богу, особисто, наодинці, про погані вчинки, негарні слова чи
думки, просити пробачення і мудрості, щоб їх не творити, а чинити волю Його.
Просити Божого керівництва і благословення в Ім’я Ісуса Христа. Отець Небесний
і Син Його, Ісус Христос завжди чують нас і хочуть спілкуватися з нами, людьми.
На щиру молитву (розмову) приходить відповідь. Ще дуже важливо: не заважати
дитині, коли вона молиться чи щось розповідає, або робить висновок. Якщо
помиляється, запропонувати прочитати ще раз.
В сімейному
крузі потрібно підбадьорювати дитину і запропонувати розповісти татові чи мамі
оповідання, наприклад, про чудових будівничих, бобрів, або щось інше, що ви
вивчали. Коли закінчить свою розповідь, можна ставити запитання виховного
змісту: Хто навчив цих чудових тваринок будувати свої оселі і ще й робити
запаси їжі на зиму? Запитання можуть бути про дружну сім’ю, їх працьовитість,
послушність старшому – батькові, вміння вибирати і зрізати зубками великі
дерева, доставляти їх здалека, та знати, куди і як покласти. Всі пильнують Боже
правило: «Хто не працює, нехай той не їсть».
Кожна дитина –
індивідуальність. Залежно від її бажання вчитися і характеру, уваги і зібраності потрібно вибирати спосіб і
манеру закріплення і повторення пройденого, щоб досягнути поставленої мети:
навчити грамоти і сформувати людину мислячу, добру, люблячу і розумну.
При груповому
вивченні, в класі, знаючи особливості аудиторії, весь матеріал і закріплення
нового матеріалу вчитель проводить по-своєму, використовуючи матеріал
посібника.
На мою думку,
найбільш ефективним типом уроку являється комбінований, так як, він включає
різного типу завдання, і учень весь час знаходиться в пошуку.
7
Урок
починаємо з короткої молитви. «Господи Боже, вся хвала і слава Тобі. В Ім’я
Ісуса Христа просимо: благослови нас, дай мені (нам) мудрості навчатись,
розуміти і пізнавати Тебе, і чинити волю Твою. Амінь!»
Віршик
до кожного уроку, як епіграф, його читає учитель. Він передає стисло зміст і
виховну мету уроку, тому обов’язково обговорити, про що ж він розповідає і
навчає, яка власна думка учня, що до змісту.
На кожний урок є «Співанка-танок», як
фізкультхвилинка. Покрокова методична допомога, що за чим робити, про що і як
навчати, якою має бути відповідь учня,
якої мети досягнути і яким чином.
Діти знайомляться із нашим Оберегом –
Господом Ісусом, пізнання якого червоною ниткою проходить через весь Буквар.
Ніякі атрибути, амулети, пов’язки, символи, пісні, твори мистецтва не являються
нашими оберегами, не оберігають людину
від зла і не спасають її; вони є факторами, що укріплюють нашу національну
іденти́чність — почуття в нації як єдиного цілого, в особі відмітних
традицій, культури, мови і політики, і почуття приналежності до однієї держави
або однієї нації.
Вивчення літер являється основним
розділом посібника, який включає інформацію науково-пізнавальну, розвиваючу, з
історії народу, його побут і культуру, виховує любов і повагу до Господа Бога –
Творця, Його Сина Ісуса Христа – Спасителя всього світу, вчить любити
Батьківщину, рідну мову, шанувати батьків і родину, виховувати працелюбність,
взаємодопомогу і взаємоповагу, знайомить з моральним законом Божим, розкриває
негативні риси характеру і шляхи їх подолання. На ст. 25 дається приблизний
план, як читати малюнки; формує любов і повагу до батьків, братів і сестер,
вчить поважати друзів, молитись за недругів, щоб Господь дав їм спам’ятання;
любити Ісуса, щоб зробити вірний вибір; Слово Боже – криниця мудрості і води
живої; Слово Його порожнім не повертається, а робить те, для чого було послане;
Ісус – Дорога, Правда і Життя; взаємоповага і взаємодопомога в сім’ї і в
суспільстві; все, що на небі і на землі, то Боже, Він Володар Всесвіту; хто
заповіді Мої має і їх зберігає, той любить Мене; виховання співчуття і милосердя до тих, хто
потрапив у біду, готовність прийти на допомогу; неможливе людям – можливе для
Бога; Бог – є Дух, Він у тобі, дає життя і розуміння і допомагає усім;
перебувайте в Моїй любові; мрія людства – повернутись до Раю; прийди такий, який ти є, Ісус тебе любить і спасе;
Бог дає хотіння і чин, Бог осміяний бути не може, бо, що людина посіє, те і
пожне; створіння нове; не дивиться Бог на обличчя, але в кожнім народі приємний
Йому той, хто чинить правду; кожен, хто вірує в Ісуса Христа, одержить прощення
гріхів Його Йменням; будь, Ісусе мій, зі мною – в вічність я піду з Тобою.
8
Про автора.
Галина Семенівна Яхневич – любителька літератури. Закінчила Чернівецький народний університет імені Юрія Федьковича, кафедру Економічна географія. Працювала за професією. Але весь час любила і літературу.. писала вірші, сценарії, друкувалась у Літературних Альманахах: «Мати» «Дух землі» «Антологія сучасної української літератури» «Магія кохання» «Енциклопедія сучасної літератури» Частина 7, «Літературний часопис «Барви», «Я дякую тобі», «Скарбниця мудрості», «Думки романтика», «Гармонія», «Колиска роду», «З Україною у серці», Альманах «Скіфія 2018 ЗИМА»; приймала участь в «ІХ Міжнародному конкурсі, короткої прози і вийшла у фінал» (2019 р.). За вірш, «Назви мене дружиною», у поетичній колективній збірці «Поезія натхненна Жінкою» (2016 р.) одержала Подяку і звання: «Поетеса та Майстриня слова».
Книжка, «Пізнаймо Творця» – посібник для батьків дітей молодшого шкільного віку» - в авторському виконанні, окрім фотографій рослин і тварин запозичених з мережі.
Збірка віршів «Україно, співаю тобі і за тебе молюсь»; «Я чекаю Тебе» – Євангелія в малюнках (у авторському виконанні); «Котибабахи. Казки Прикарпаття» і багато дитячих, добрих книжечок: казок, казочок, пригод і віршиків чекають на видавця.
Кредо автора: Я не можу сама змінити світ, але не маю права перед Богом, щоб нічого не робити, аби світ став кращим, добрішим, щирим і милосердним.
Мої координати
Адреса: вул. Шкільна 13 м. Городенка Коломийського р-ну Івано-Франківської обл. Телефон 0982590289 galina.iakhnevich@gmail.com
Поштове відділення І вул. Володимира Великого
ии
В букварі змістовно , доступно до дитини підібрано творчий матеріал, який розвиватиме в школярів пізнавальний інтерес до навколишнього духовного світу. Книжка гарно ілюстрована,відповідає віковим особливостям. Навчальний матеріал носить духовний характер, що виховує в дітей християнчські чесноти. Дякую автору підручника.
ВідповістиВидалитиМетодичне об’єднання вчителів початкових класів Чернелицької ЗОШ І-ІІІ ст.
ВидалитиПідручник цікавий,оригінальний і для вчителя і для школяра.Велика увага звернена на розвиток духовного світу дитини. Досить добре підібрано дидактичний матеріал.Дякую.
ВідповістиВидалитиБілецька Ганна Зіновіївна.
Щиро вам дякую, Ганно Зіновіївно, за вашу увагу і високу оцінку цього авторського підручника. Крім деяких малюнків із Інтернету, все моє - і малюнки, і монтажі, і вірші, і проза. То - дар мені від Бога.
ВидалитиДякую автору за добре підібраний матенріал для учня щодо навчання грамоти,розвитку мови,мислення.Книжка допоможе вчителю цікаво, методично вірно проводити урок.
ВідповістиВидалитиКловата Марія Максимівна.
Щиро дякую за вашу увагу, що ви побачили і зрозуміли наміри автора.
ВидалитиВсі вірші, проза, більшість малюнків і монтажів - авторські, тому я дуже хотіла почути вашу думку.
Буквар Г. Яхневич-Середи – це добре ілюстрований підручник. Вважаємо, що він може бути допоміжним посібником для закріплення вивчених букв. Матеріал, поданий на сторінках підручника, розвиває зв’язне мовлення учнів. Є завдання для розрізнення букв і звуків на їх артикуляцію.
ВідповістиВидалитиБуквар Г. Яхневич-Середи – це добре ілюстрований підручник. Обкладинка букваря відображає специфіку підручника. У ньому наявні предметні, сюжетні та ситуативні малюнки. Матеріал розміщений за періодами навчання грамоти.
Вважаємо, що він може бути додатковим як на уроках мови, так і на уроках християнської етики.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів Городенківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Буквар Галини Яхневич-Середи– це цікавий, змістовний, добре ілюстрований підручник, який розвиває мовлення, пізнавальні інтереси школярів, спонукає замислюватись, вчить порівнювати, зіставляти, робити певні висновки, узагальнювати.
ВідповістиВидалитиВін є допоміжним посібником для вивчення і повторення звуків та букв. З допомогою цього букваря можна навчати дітей батькам вдома. Додано умовні позначення, які роз′яснюють , як виконувати завдання.
Обкладинка аналізованого букваря повною мірою відображає специфіку підручника. На початку підручника окремою сторінкою подано зведений покажчик навчальних орієнтирів, який об'єднує в єдиний список усі умовні позначення з розшифруванням. Оригінальне художнє оформлення відповідає віковим особливостям учнів. У букварі наявні як предметні малюнки, так і сюжетні та ситуативні; вдалими є ілюстрації та серії сюжетних малюнків, що в цілому допомагають розвивати зв’язне мовлення першокласників.
Матеріал букваря розміщений за періодами навчання грамоти: добукварний (підготовчий), букварний (основний) і післябукварний.
Багато є завдань для розвитку усного мовлення.Є завдання для розрізнення букв і звуків, на їх артикуляцію
За допомогою завдань діти мають можливість дізнатися про пори року, вчитися дружити, бути чемними, ввічливими , любити природу
Вдало підібраний матеріал усної народної творчості, спостерігаються міжпредметні зв′язки
« Буквар» реалізує нормативні вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти , а також особистісно орієнтований підхід до навчання грамоти. Завдання відповідають запитам дітей цього віку, інноваційним підходам, сучасній концепції розвивального навчання та відображають прогресивні педагогічні ідеї, принципи цікавості й народності.
Яскраві малюнки, сюжети доступні для розуміння першокласникам, цікаві ігрові завдання, доступність й простота текстів викликають інтерес до самого процесу навчання. Сторінки букваря гарно ілюстровані кольоровими малюнками. Цей матеріал доступний дітям шестирічного віку, цікавий, розширює і доповнює тексти, носить виховний характер.
Подано завдання на формування початкових уявлень про речення, слово, звуки мовлення, голосні й приголосні звуки, тверді та м'які приголосні, склад, наголос; у формуванні вмінь добирати речення і слова, які б відповідали заданим моделям, а також вміння аналізувати слова за їх звуковою та складовою будовою — створювати звуко-складові моделі слів. Відповідно до вище вказаних завдань цього періоду в аналізованому букварі дібрано матеріал, призначений для роботи над зв'язним мовленням, реченням, словом, його складовою і звуковою будовою. У букварі подано зміст цього періоду на основі тематичного підходу.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів Чернятинської ЗОШ І-ІІІ ст.
Вельмишановна пані Галино!
ВідповістиВидалитиЯка насправді цікава і вчасна книжечка!
Шана Вам велика за Вашу працю - впевен, вона знайде свого читача.
Дуже Богоугідна справа.
І написана наймайстерно!
Та ще й - з Любов'ю підібраними, як я взнав й саморуч намальованими ілюстраціями!
Немає слів, щоб висловити Вам щиру вдячність.
З повагою, Георгій.
Молю Бога, за спонсорів, щоб буквар був надрукований і був доступний для батьків і вчителів. Дякую вам, пані Галина, за вашу працю. Вірю, що вона буде оцінена достойно. З повагою і любов'ю, Людмила
ВідповістиВидалити